Sončna očala za voznike


soncna-ocalaZa varnost na cestah ni potrebno samo izpravno vozilo z zračnimi blazinami, ABS zavorami ampak tudi perfekten vid. Zato je zelo pomembna redna kontrola pri očesnem zdravniku ali optometristu, saj nam oster vid omogoča hitrejše zaznavanje oddaljenih predmetov (prometni znak, nekdo prečka cesto…) in s tem nudi več časa za manevriranje vozila.

Pri sončnih očalih za voznike je priporočljiva uporaba plastičnih stekel, ker so lažja, tanjša ter težje lomljiva.

UV zaščita je prisotna v skoraj vsakem očalnem steklu, pa naj gre za korekcijska ali sončna očala, zato v tej objavi ni posebej omenjena.

Za vožnjo niso priporočljive fotosenzibilne leče saj večina le-teh deluje na principu UV-svetlobe, ki pa je filtrirana z pomočjo vetrobranskega stekla. V tem primeru je priporočljiva uporaba tako sončnih kot korekcijskih očal ali pa uporaba fotosenzibilnih leč, ki so namenjene posebej za vožnjo.

Priporočljive so tudi:

Dodatne obdelave

Polarizacijski filter prepušča svetlobo samo v vertikalni ravnini in s tem zmanjša bleščanje predvsem z vodnih površin (mokra cesta, sneg…) Pri uporabi polarizačnega filtra se oči manj naprezajo zato smo tudi manj utrujeni. Če želite testirati ali imajo sončna očala res Polarizacijski filter jih postavite pred LCD zaslon ter zasučite za 90 stopinj. Če imajo očala Polarizacijski filter steklo pri obračanju očal postopoma potemni.

Antireflex – Pri prehodu svetlobe čez očalno steklo se večji del svetlobe lomi do očesa manjši del pa se od stekla odbije ter povzroči bleščanje. Antireflex v večji meri izniči odbito svetlobo ter s tem zmanjša bleščanje.

Maksimalna zatemnitev stekel za sončna očala voznikov je 75% saj se pri nekoliko slabših vremenskih pogojih pri višji stopnji zatemnitve vidljivost bistveno zmanjša